Vilken dag!


Började med idrott då vi skulle göra en massa pulstester, höll på att dö av värmeslag eftersom solen gassade på och det var helt kvavt ute. Efter det hade vi lektioner som vanligt, fick reda på lite betyg osv. Sen var det dags för räddningstjänst då vi skulle utföra vår sista insats. Insats = Gå in i ett rökfyllt kolsvart hus med stegar, gallerväggar och små kryphål där man ska plocka ut dockor som väger ca 70 kg... Allt detta med brandställ och andas med hjälp av syrgastuber. Tänk att man har underställ som består av t-shirt, tjocka mjukiskläder och yllestrumpor. Över det har man stövlar hängslebyxor och jacka som säkert väger 10 kg. Sen även luva, andningsmask, tuber, hjälm och huva. Gissa hur varmt det är när solen ligger på och man är inne i ett rökfyllt litet hus??? Eftersom jag var rökdykartvåa hade jag ansvar för att få ut de där dockorna. När vi väl kom ut var hela jag en dränkt råtta...

Behövde dock inte tänka på att duscha eftersom att så fort vi gick ut genom dörren för att gå till bussen börjar regnet öööösa ner och det började även blixtra och åska, lät precis som att himlen skulle rasa ner.
Efter det satte vi oss inne i en busskur eftersom vi inte var så där jätte sugna på att gå i regnet. Sen fick vi sitta på en iskall buss som blåste kall luft på mina dyngblöta kläder... Då började jag frysa istället.

Men nu är jag hemma och har duschat i sisådär en timme för att få upp värmen. Ska sätta mig och plugga inför mitt absolut sista prov någonsin! Jippie! :)




Postat av: gab

fan va söt ja e på näst sista bilden <3

2010-05-23 @ 20:46:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0