Balinspirerat - Pink

Har blivit tillfrågad att tipsa om snygga bal/student sminkningar, så tänkte göra det några dagar framöver.

Rosa sminkning är väldigt typiskt för bal & bröllop. Det är dock väldigt svårt att få det snyggt utan att ögonen ser röda och infekterade ut... Tänk på att lägga en ljus skugga under ögonbrynet och i den inre ögonvrån för att highlighta och öppna upp ögat.

Här har jag andvänt mig utav 4 olika nyanser av rosa, eyeliner, vit kajal i vattenlinjen och svart maskara.
Jag gjorde en ganska hård sminkning för att "tuffa till det lite". Går precis lika bra att lägga ljusare skuggor så att det blir mer diskret.

Sjukt svårt att fånga på bild men jag har försökt att ta i både kallt och varmt ljus så att det ska bli lättare att få en uppfattning om hur det ser ut.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0